Ik heb de onderstaande verklaring op een andere thread geplaatst, maar ik ben erg geïnteresseerd om te horen van iedereen die een motor tot het breekpunt heeft geduwd of als hij gewoon kapot is gegaan.
De man die me hielp met al het flowbench-werk aan mijn motorfiets, koppelde een toewijsbare ECU aan een vroege BB-motor die een seizoen in een roadrace-zijspan had gereden, op een testbank, met een beetje werk had hij hem tot 13500 toeren per minuut (klonk gek!!!). Helaas, toen de begrenzer op 14000 stond, was er een enorme uitval aan de bovenkant bij 13700 (klonk lelijk) toen de koppen van 2 van de inlaatkleppen afsprongen. De andere storing waar ik van heb gehoord, veroorzaakt door hoge toerentallen, is het vastlopen van lager nr. 3.
Mijn persoonlijke mening is dat de BB-motor een van de sterkste motoren is die ooit door Honda is gebouwd en zoals je op mijn galerijfoto's kunt zien, heb ik een beetje een liefdesaffaire gehad met de motor en de motorfiets.
De man die me hielp met al het flowbench-werk aan mijn motorfiets, koppelde een toewijsbare ECU aan een vroege BB-motor die een seizoen in een roadrace-zijspan had gereden, op een testbank, met een beetje werk had hij hem tot 13500 toeren per minuut (klonk gek!!!). Helaas, toen de begrenzer op 14000 stond, was er een enorme uitval aan de bovenkant bij 13700 (klonk lelijk) toen de koppen van 2 van de inlaatkleppen afsprongen. De andere storing waar ik van heb gehoord, veroorzaakt door hoge toerentallen, is het vastlopen van lager nr. 3.
Mijn persoonlijke mening is dat de BB-motor een van de sterkste motoren is die ooit door Honda is gebouwd en zoals je op mijn galerijfoto's kunt zien, heb ik een beetje een liefdesaffaire gehad met de motor en de motorfiets.