To będzie trochę długa notatka, więc mam nadzieję, że uda ci się ją przeczytać bez znudzenia.
Podzielę ją na sekcje, aby ułatwić wam śledzenie i mi pisanie.
Poza tym nie zrobiłem wielu zdjęć w czasie, gdy to wszystko instalowałem, ale prawdopodobnie rozbiorę widelce ponownie w ciągu miesiąca, wtedy zrobię więcej zdjęć.
Do tego czasu uzupełnię niektóre luki zdjęciami, które mogę znaleźć w Internecie.
UWAGA 1: Do tego moda hamulce XX będą musiały zostać odłączone, ponieważ dolne części widelca F4/F4i nie mają wymaganych punktów montażowych dla sprzętu CBS.
UWAGA 2: Ten mod nie zadziała w przypadku gaźnikowych Blackbirdów, ponieważ przednie koło jest inne i nie akceptuje tarcz hamulcowych F4.
Niedawno natknąłem się na koncepcję używania widelców CBR600F4/F4i do regulowanego tłumienia kompresji i odbicia na jednej ze stron forum VFR, podczas gdy robiłem trochę losowych badań nad widelcami.
Okazuje się, że używanie widelców CBR600F4/F4i jest dość powszechnym modem dla kierowców szóstej generacji VFR800, ponieważ oba motocykle używają widelców o średnicy 43 mm.
Nawet wcześniejsi kierowcy piątej generacji VFR800 instalują widelce CBR600F3, ponieważ oba mają widelce o średnicy 41 mm.
Byłem zaskoczony, że nie mogłem znaleźć żadnych informacji (tutaj ani gdzie indziej) na temat tego, czy kiedykolwiek zrobiono to wcześniej dla Blackbirda, ponieważ wydawało się to tak prostym modem.
Więc przyjrzałem się temu trochę bliżej i pomyślałem, że spróbuję tego na Blackbirdzie, żeby zobaczyć, czy to zadziała.
Z radością mogę powiedzieć, że działa!
Części potrzebne do tego moda to:
Prosta para widelców CBR600F4 lub F4i - modele F4 to 1999-2000 i mają niebieską naklejkę Showa z kodem MBW-671. Modele F4i to 2001-2006 i mają zieloną naklejkę Showa z kodem MBW-A11.
Przednie tarcze hamulcowe z CBR600F4 (NIE F4i) lub VFR800 (2000-2009) - VFR800 (2000-2009) i CBR600F4 używają dokładnie tych samych przednich tarcz hamulcowych.
Przednie zaciski hamulcowe z CBR600F4 lub F4i - Inne mogą być kompatybilne, ale nie zagłębiałem się w to, więc dla bezpieczeństwa trzymałem się F4/F4i.
Przedni błotnik z CBR600F4 lub F4i - Najlepsze w tym jest to, że myślę, że każdy kolor Blackbirda był również używany w F4/F4i, więc możesz uzyskać dokładne dopasowanie kolorów z błotnikiem OEM.
Części, których nie potrzebujesz:
Przednie koło - Przednie koło CBR600F4 (NIE F4i) jest dokładnie takie samo jak FI Blackbird, łącznie z łożyskami kół.
Przednia oś i dystanse - Ponownie, są one identyczne między F4 (NIE F4i) i FI XX.
Górne i dolne jarzma - Blackbird używa widelców 43 mm, tego samego rozmiaru co F4/F4i (i szósta generacja VFR800). Rozstaw widelców XX jest również taki sam jak w F4/F4i.
Części opcjonalne:
Przewody przedniego hamulca - Istnieje kilka możliwych opcji, które zostaną wyjaśnione dalej.
Przedni cylinder hamulcowy - F4/F4i używa cylindra głównego 5/8" (15,8 mm), podczas gdy XX używa 1/2" (12,7 mm).
Tylny cylinder hamulcowy - F4/F4i używa tylnego cylindra głównego 14 mm, podczas gdy XX używa 11/16" (17,5 mm).
Podzielę ją na sekcje, aby ułatwić wam śledzenie i mi pisanie.
Poza tym nie zrobiłem wielu zdjęć w czasie, gdy to wszystko instalowałem, ale prawdopodobnie rozbiorę widelce ponownie w ciągu miesiąca, wtedy zrobię więcej zdjęć.
Do tego czasu uzupełnię niektóre luki zdjęciami, które mogę znaleźć w Internecie.
UWAGA 1: Do tego moda hamulce XX będą musiały zostać odłączone, ponieważ dolne części widelca F4/F4i nie mają wymaganych punktów montażowych dla sprzętu CBS.
UWAGA 2: Ten mod nie zadziała w przypadku gaźnikowych Blackbirdów, ponieważ przednie koło jest inne i nie akceptuje tarcz hamulcowych F4.
Niedawno natknąłem się na koncepcję używania widelców CBR600F4/F4i do regulowanego tłumienia kompresji i odbicia na jednej ze stron forum VFR, podczas gdy robiłem trochę losowych badań nad widelcami.
Okazuje się, że używanie widelców CBR600F4/F4i jest dość powszechnym modem dla kierowców szóstej generacji VFR800, ponieważ oba motocykle używają widelców o średnicy 43 mm.
Nawet wcześniejsi kierowcy piątej generacji VFR800 instalują widelce CBR600F3, ponieważ oba mają widelce o średnicy 41 mm.
Byłem zaskoczony, że nie mogłem znaleźć żadnych informacji (tutaj ani gdzie indziej) na temat tego, czy kiedykolwiek zrobiono to wcześniej dla Blackbirda, ponieważ wydawało się to tak prostym modem.
Więc przyjrzałem się temu trochę bliżej i pomyślałem, że spróbuję tego na Blackbirdzie, żeby zobaczyć, czy to zadziała.
Z radością mogę powiedzieć, że działa!
Części potrzebne do tego moda to:
Prosta para widelców CBR600F4 lub F4i - modele F4 to 1999-2000 i mają niebieską naklejkę Showa z kodem MBW-671. Modele F4i to 2001-2006 i mają zieloną naklejkę Showa z kodem MBW-A11.
Przednie tarcze hamulcowe z CBR600F4 (NIE F4i) lub VFR800 (2000-2009) - VFR800 (2000-2009) i CBR600F4 używają dokładnie tych samych przednich tarcz hamulcowych.
Przednie zaciski hamulcowe z CBR600F4 lub F4i - Inne mogą być kompatybilne, ale nie zagłębiałem się w to, więc dla bezpieczeństwa trzymałem się F4/F4i.
Przedni błotnik z CBR600F4 lub F4i - Najlepsze w tym jest to, że myślę, że każdy kolor Blackbirda był również używany w F4/F4i, więc możesz uzyskać dokładne dopasowanie kolorów z błotnikiem OEM.
Części, których nie potrzebujesz:
Przednie koło - Przednie koło CBR600F4 (NIE F4i) jest dokładnie takie samo jak FI Blackbird, łącznie z łożyskami kół.
Przednia oś i dystanse - Ponownie, są one identyczne między F4 (NIE F4i) i FI XX.
Górne i dolne jarzma - Blackbird używa widelców 43 mm, tego samego rozmiaru co F4/F4i (i szósta generacja VFR800). Rozstaw widelców XX jest również taki sam jak w F4/F4i.
Części opcjonalne:
Przewody przedniego hamulca - Istnieje kilka możliwych opcji, które zostaną wyjaśnione dalej.
Przedni cylinder hamulcowy - F4/F4i używa cylindra głównego 5/8" (15,8 mm), podczas gdy XX używa 1/2" (12,7 mm).
Tylny cylinder hamulcowy - F4/F4i używa tylnego cylindra głównego 14 mm, podczas gdy XX używa 11/16" (17,5 mm).